När man vill synas och exponera sitt varumärke för hugade spekulanter kan en bild säga mycket. Kanske inte mer än tusen ord som uttrycket hävdar, men kombinationen bild-text-print är många gånger ett bra koncept. För att hitta rätt i den djungel som går under benämningen företagsexponering kan man ta hjälp av proffs på företagsexponering. Dessa har till yrke att testa och utvärdera de olika alternativ som finns tillgängliga. Här kan man jobba med allt ifrån kända rollups till bannerbow vilket är ett förhållandevis nytt tillskott värt att studera! Som alltid är det skillnad på en första idé och en slutprodukt. Ett tips till den som jobbar med marknadsföringsdelen av en verksamhet, kan därför vara att släppa varje initial tanke om någonting rimligare och bättre visar sig. Det är lätt att fastna i gamla hjulspår och tappa bort vad man egentligen vill uppnå.
Miljösmart företagsexponering
Vem är inte intresserad av att dra sitt strå till stacken när det gäller frågor som rör miljö? Alla kan inte göra allting brukar det heta, men när det gäller att exponera sin verksamhet kan man enkelt minimera sin miljöpåverkan genom att välja leverantörer som har ett bra tänk. Den som är i behov av hjälp från någon som är proffs på företagsexponering, kan satsa på företag som det vi hänvisar till. Dessa har ett djupt och grönt tänk vilket innebär att de kontinuerligt jobbar med att förbättra sin profil. Som effekt innebär detta också att man aktivt går in och kompenserar i de fall man inte kan förbättra processer eller hantering.
Event och mässor
När man skall närvara vid mässor eller event kommer allt man vet om företagsexponering att sättas på prov! Här finns all världens konkurrens på en liten yta där man får slåss för att synas över huvudtaget. Det är ett optimalt sätt att testa de rollups och banners som tryckts upp i syfte att ha vid marknadsföringsarbete. Studerar man utfallet kan man också snabbt dra gränser och prioritera vad som är värt att satsa på och vad som kanske inte ger den effekt man önskat.