Som företag är något av det viktigaste att man syns utåt, för att på så sätt fånga så många potentiella kunders uppmärksamhet som möjligt. Det kan man göra på många olika sätt, och reklam och marknadsföring kan se olika ut. Ett sätt är att till exempel skapa en penna med logga på, det vill säga företagets namn eller logga. De pennorna kan man sedan antingen ge bort på exempelvis mässor eller andra typer av events, eller ta med och använda i möten med sina kunder. Nästa gång som kunden behöver en penna och fiskar upp pennan med loggan på ur väskan så kommer de att tänka på ens företag.
En penna med logga kan vara miljövänlig
Fastän att digitaliseringen har tagit över mycket av skrivandet så är pennan någonting som de allra flesta använder sig av dagligen, framför allt på jobbet men också hemma när man skriver ner veckans shoppinglista eller skriver ett gratulationskort till partnern. Det innebär att det produceras väldigt många pennor världen över varje dag, och dessutom är pennan därtill en förbrukningsvara. När man ska beställa sin egen penna med logga så kan det därför vara en bra idé att göra ett medvetet val och se till så att pennan som man ska trycka sin logga på är snäll mot miljön. Miljövänliga pennor brukar vara tillverkade av hållbara och förnybara material, så som till exempel bambu eller återvunnen plast. Därmed minskar man pennans ekologiska fotavtryck. Pennor som är tillverkade i Europa och som går att fylla på tenderar att vara de mest miljövänliga pennorna på marknaden idag.
Saker att tänka på när man beställer sina pennor
Förutom att pennan bör vara så miljövänlig som möjligt så finns det lite andra saker man kan tänka på när man gör sin beställning:
- Hur stor refill som pennan ska ha.
- Vilken färg bläcket i pennan ska ha. Hos de flesta tillverkare går det bra att välja lite olika färger, så länge som loggan och färgen på loggan är samma för alla pennorna.
- Formen på pennan.
- Utformandet på och innehållet i loggan. Man man till exempel välja om man bara vill ha med företagsnamnet eller om man också vill inkludera till exempel adress, telefonnummer och hur man hittar företaget på sociala medier.